Vi är en resultatfokuserad SEO-byrå som värdesätter långsiktiga relationer. Genom att öka er organiska trafik kan vi hjälpa er att generera fler affärer och attrahera fler kunder, vilket leder till en långvarig relation. Du börjar alltid med en SEO-analys av Nils.
organisk trafik
fler förfrågningar
fler förfrågningar
på 3 månader
fler konverteringar
fler förfrågningar
försäljning
på viktigaste sökorden
på 3 månader
SEO-byrå med över 10 års erfarenhet av sökmotoroptimering. Vi är en fullservice på riktigt där allt från analys, professionell text och kod ingår.
Vi är så säkra på att vi kommer göra dig nöjd så vi inte har någon bindningstid. Resultaten får tala för sig och du stannar så länge vi är rätt val för dig. Genom att optimera din hemsida för relevanta sökord kan vi hjälpa dig att nå potentiella kunder som aktivt söker efter dina tjänster eller produkter. Detta ökar dina chanser att konvertera besökare till betalande kunder.
Kontakta Nils och flyg med Sunbird!
Analys & spårning
Sökordsanalys
SEO optimerad text
On-page SEO
Off-page SEO
Teknisk SEO
UX optimering
Rapportering
Sunbird är den bästa byrån jag jobbat med. Skönt att ha en kontakt som kan både webbdesign och sökmotoroptimering. Nils är superbra att jobba med. Som kund får jag snabba kunniga svar och alltid ett trevligt bemötande.
Allakando är rikstäckande liksom vår Google optimering – i de flesta städer ligger vi högst upp. Vi ökade organisk trafik med +247% jämfört med föregående år.
Inga dryga bindningstider eller uppstartskostnader. Du stannar så länge vi är rätt val för dig.
Du kan följa våra gemensamma framsteg och vad vi planerar att göra.
Ni får en rapport varje månad med de viktigaste KPIerna så ni får insyn i hur det går.
Sunbird SEO-byrå är experter på sökmotoroptimering och kan även skapa snygga hemsidor som säljer bra. Som en ledande SEO-byrå erbjuder vi både lokal och internationell service för att hjälpa er med komplext SEO-arbete. Våra bästa uppdrag är när vi först får göra hemsidan och sedan ta över er Google optimering.
SEO och UX (användarvänlighet) går hand i hand. För att vinna på Google behöver man kunna kontrollera alla aspekter av algoritmen.
Du får gärna kontakta mig, Nils, direkt på 0703 – 07 88 83, mejla nils@sunbird.se eller LinkedIn för ett förutsättningslöst samtal.
Till skillnad från många andra digitala kanaler betalar man inte per klick för sökmotoroptimering (SEO). Däremot betalar man för någons tid. Dessa insatser byggs upp på varandra tills det att ni får riktigt bra synlighet på Google.
Den organiska trafiken kan således fortsätta öka medan kostnaden är snarlika. När man jobbat med SEO en längre tid är det oftast en av de mer lönsamma digitala kanalerna där mer trafik inte nödvändigtvis innebär ökade kostnader.
Andra kanaler fungerar mer som en budgivning där företagen närmar sig sin smärttröskel för vad en kund är värd. Detta innebär att de ofta blir kostsamma och inte alltid lönsamma.
SEO är således en långsiktig digital kanal med hög potential där vinnaren får allt. Därför är det också så viktigt att välja rätt partner som kan ta er till toppen på Google för era viktigaste sökord.
Vi på Sunbird jobbar transparent och med stor passion för att öka er trafik och försäljning från Goole. Kontakta Nils för en kostnadsfri analys om hur vi kan öka er försäljning.
On-page är förenklat allt som sker på en specifik URL. Exempelvis text, metatitlar och rubriker. Texten ska vara välskriven för såväl Google som användaren med fokus på användaren. Efter sökordsanalysen är väl genomförd on-page SEO nästan alltid första steget i ett projekt och här kan man också se snabba resultat om det görs rätt. Sunbird besitter duktiga skribenter som börjar förstå er tonalitet och skriver SEO optimerad text till alla landningssidor.
Teknisk SEO är allt som sker brett på hemsidan, exempelvis laddningstid, SSL, mobilanpassning, duplicerat innehåll, XML sidkarta och strukturerad data. Sunbird bygger egna hemsidor får med den tekniska biten i rötterna när vi bygger en ny hemsida. Vi är experter på att lansera nya hemsidor utan att tappa trafik.
Teknisk SEO handlar oftast om att lösa problem som idag håller er tillbaka. Genom att lösa upp dessa problem får ni ut full effekt av bra genomfört on-page SEO. Vi har en omfattande lista över allt tekniskt som måste vara på plats för ett lyckat projekt. Vi börjar analysera er hemsida när vi påbörjar ett nytt projekt tillsammans och genomför listan.
Om ni inte verifierat Google Search Console rekommenderar vi detta. Här kan ni se sidupplevelsen, fel med HTTPS, användbarheten på mobilen med mera. Alla fel här inne bör korrigeras omedelbart.
Off-page SEO är förenklat allt som sker utanför hemsidan och görs för att öka ens styrka. Det handlar exempelvis om länkar och omnämningar i relevanta listor. Off-page är viktigt men ni bör inte ha ett tungt fokus här före on-page och det tekniska sitter.
Off-page ger oftast inte lika snabb utdelning som de två övre delarna. Men det är en viktig del när det är så att ni inte får djuplänkar av naturliga skäl eller om ni är i en nisch med hög konkurrens och ni har högt uppsatta mål.
Detta är något ni bör prioritera om ni har en betydligt svagare hemsida än era konkurrenter.
Med en effektiv kampanj kan vi oftast få tydliga resultat redan inom 1-3 månader. Men sökmotoroptimering har nästintill oändligt med möjligheter vilket gör att arbetet kan fortsätta tillsvidare. Efter ett tag, då ni inte betalar per klick, kan det bli er mest lönsamma digitala kanal.
Laddningstiden har blivit allt viktigare för sökmotoroptimering. Sommaren 2021 ändrade Google två gånger i sin algoritm för att öka vikten av laddningstiden och under 2024 fortsatte detta tema. Google har ett eget verktyg som gör en uppskattning av hur snabb er hemsida borde vara. Ni kan testa det själva på er hemsidan genom att söka på Google PageSpeed insight och lägg in er URL där. Det är inte alltid möjligt att nå 100/100, men man bör vara uppe i det gröna om man vill vinna på Google.
Det viktigaste i slutändan är att ni inte får en varning i Search Console på dålig laddningstid och att kunder inte lämnar er för att hemsidan laddar långsamt.
Fortfarande viktigt men det tappar i värde för varje år som går. Länkar är en ofta dyr och en något riskfylld historia som måste göras på rätt sätt om det ska göras. Google har ökat kraven på vad som definierar en bra länk. Kvalité före kvantitet kunde inte vara mer sant än här. Innan man börjar med detta bör man först se över allt som sker på hemsidan och säkerställa att användarna gillar er hemsida. Detta ger både snabbare effekt och ett bättre resultat.
En byrå bidrar med erfarenhet, genomförandekraft och vägledning. Inte sällan tar vi över projekt där enkla misstag eller missförstånd håller tillbaka era resultat. Man saknar också kraften att faktiskt vinna på sökorden. I praktiken är det de översta placeringarna som ökar er organiska trafik.
Hade du gjort det själv utan en byrå lägger du både tid och missar många av de topplaceringar som ger bäst försäljning. SEO blir allt svårare och det räcker tyvärr inte enbart med att läsa sig till informationen utan man behöver praktisk erfarenhet för att hantera olika typer av situationer.
För er som har ett Google Ads konto kan enkelt göra detta via sökordsplaneraren. Ni anger de sökorden ni anser vara viktigast och Google hjälper er hitta alternativ. Man kan också utgå från ens egen och konkurrenters hemsidor för att utöka listan. En ordentligt genomförd sökordsanalys ska hitta samtliga intressanta sökord och prioritera dessa utefter affärsnytta.
Vi jobbar med all form av Google optimering – SEO, Google Ads, Display, SEO för e-handel, och Google Shopping. Utöver detta är vi även en , webbyrå för E-handel och webbdesign.
Kostnaderna beror helt på konkurrens och mål. Våra bästa projekt är när vi gör både hemsida och sökmotoroptimeringen. Vi brukar därför också erbjuda ett paketpris då det underlättar för oss att ha kontroll över hemsidan. Vi har däremot alltid ett fast pris utan bindningstid. Ni stannar så länge ni tycker vi skapar värde, vilket vi vill göra i många år.
Man betalar inte per klick som i många andra digitala kanaler, utan man för någons tid. Kostnaderna för sökmotoroptimering ökar inte linjärt med trafiken. Inte heller är ni garanterade att öka den bara för att ni investerar. Inom tuffa nischer är det inte heller självklart att man vinner. Då är det upp till kunskap och genomförandekraft. En skicklig byrå lyckas få upp er på förstasidan och därefter mot topplaceringarna relativt snabbt så att ni kan börja få öka er försäljning.
Med rätt byrå når ni lönsamhet snabbare och med högre potential. Vi vill vara den partnern. Kontakta Nils för ett förutsättningslöst samtal om hur vi kan öka er försäljning.
Sunbird är en SEO-byrå som jobbar med företag i hela Sverige, däribland: SEO Stockholm | SEO Göteborg | SEO Malmö | SEO Lund | SEO Helsingborg | SEO Halmstad | SEO Örebro | SEO Borås | SEO Kristianstad | SEO Kalmar | SEO Växjö | SEO Hässleholm | SEO Uppsala | SEO Jönköping | SEO Linköping | SEO Västerås | SEO Kungsbacka | SEO Gävle | SEO Varberg | SEO Norrköping | SEO Karlskrona | SEO Karlstad
Googles algoritmer fortsätter att förändras. Det är sällan helt nya faktorer utan snarare att vikten fördelas. Att jobba för SEO handlar om att förstå vart de är på väg, inte bara vad som fungerat förut.
Vi är en SEO-byrå som håller sig uppdaterade om de senaste förändringarna på Google.
Både användare och Google älskar snabba hemsidor. Kraven på laddningstid ökar med åren och är högre på mobilen än datorn – inte alla användare sitter på bra internet på ett kontor med sin dator.
Genom att förbättra er Google PageSpeed ökar vi placeringarna på både direkta sökord men också long tail. För att optimera er laddningstid behövs tekniskt kunniga. Detta ingår alltid i vårt SEO arbete.
För stora hemsidor och e-butiker kan detta ha stor effekt. För er som inte börjat med SEO resan än finns det oftast andra insatser som är viktigare.
Att arbete med SEO är i grunden ett långsiktigt arbete för att ranka högre och få fler besökare från rätt sökord. Vår ambition i varje nytt projekt att rivstarta arbetet. Redan första månaden kommer allt från sökordsanalysen till vår första SEO optimering vara klara.
Efter att Google indexerat de första förändringar kommer ni se era placeringar gå uppåt. Men bäst resultat får den som tänker långsiktigt.
I de organiska sökresultaten är det stor skillnad i trafik på den som ligger placering 1. För att få fler kunder och vinna krävs det att man hanterar samtliga faktorer. Allt från grundläggande SEO tekniker, tekniska aspekter i er hemsida och UX.
Vi är en SEO-byrå som kan kontrollera samtliga aspekter och med 10 års erfarenhet kommer vi se till att ni flyger förbi era konkurrenter.
Syftet med denna guide för konverteringsoptimering kommer vara att förmedla den kunskap, tekniker och verktyg ni behöver för att dubbla
Landningssidors uppgift är att konvertera besökare till leads. En landningssida är en sida som är designad för att uppnå ett