fbpx

Sociala Medier byrå som skapar resultat

Sociala Medier Byrå med lång erfarenhet av Facebook, Instagram och LinkedIn. Vi optimerar löpande annonserna och skapar nya kreativa annonser för att öka er försäljning. Flyg med Sunbird!

Allakando Logotyp +247%

organisk trafik

+300%

fler förfrågningar

+340%

fler förfrågningar

+129%

på 3 månader

+192.3%

fler konverteringar

+375%

fler förfrågningar

+61.95%

försäljning

#1-2

på viktigaste sökorden

Bakecake +166.3%

på 3 månader

Våra omdömen
Kontakta Nils för kostnadsfri analys av er marknadsföring i sociala medier

Vår process

Sociala medier byrå som kombinerar analys med tydlig aktivitetsplan. Vi vet att när du ser resultat kommer vår relation bli långvarig.

StrategiKampanjstruktur
TonalitetsguideGrafik
AktivitetsplanUppstart av kampanjer
Löpande optimering
Transparent rapportering

Fullservice sociala medier byrå

Strategi & kampanjstruktur

Paid social

Organic social

Grafik

Microcopy


Marketing automation

Analys & Spårning

Rapportering & uppföljning

Sunbird kan det där lilla extra och har stenkoll på vad de sysslar med. De tar god tid på sig innan projektstart och när vi väl börjar ligger fokus på att faktiskt uppnå resultat.

Erik Schuss
CMO Allakando
Stanna så länge du är nöjd

Schysta villkor

Inga bindningstider. Vi tror på en bra relation och bättre resultat.

Följ arbetet

Du kan följa vår aktivitetsplan i realtid – full transparens.

Rapportering

Du får både automatiska regelbundna och mer genomgående rapporter när det behövs.

Kontakta oss

Vill du veta mer om vår marknadsföring i sociala medier? Vi pratar gärna!

Tack!

Några plattformar vi jobbar med

Vanliga frågor

Skillnaden mellan organisk och betald annonsering på sociala medier

Organisk annonsering innebär att skapa och dela innehåll på sociala medier utan att betala för distributionen. Kostnden för den organiska delen blir således någons tid. Det handlar om att bygga ett genuint engagemang och förtroende över tid genom att publicera inlägg, svara på kommentarer och delta i samtal. Betald annonsering, å andra sidan, innebär att betala för att dina inlägg eller annonser ska visas för en specifik målgrupp. Det ger snabbare resultat och större räckvidd, men kräver en investering.

Vilken social plattform är bäst för ditt företag?

Valet av social plattform beror på din målgrupp och typ av verksamhet. Facebook och Instagram är bra för breda konsumentmarknader, medan LinkedIn passar B2B. Företagare är också privatpersoner så Facebook och Instagram fungerar ofta även där, bara man gör rätt.

Pinterest kan vara effektivt för visuella varumärken och e-handelsföretag, medan TikTok är idealiskt för att nå en yngre publik med kreativt och underhållande innehåll.

Kostnader för att annonsera på sociala medier

I alla sociala plattformar är det en auktion där konkurrens styr kostnaden. I slutändan är det ofta er budget som styr vad kostnaden blir. Därefter ökar eller sänker vi efter vilka resultat vi får. Går det bra kommer vi självklart vilja öka kostnaden, för att det ger mer än det kostar.