Digital analys: Du har 8 sekunder på dig att fånga besökarens intresse innan den lämnar

Koncentrationsförmågan har blivit sämre

Koncentrationsförmågan har minskat kraftigt senaste året vilket är något den webbplats man gör måste möta. Enligt Microsoft har utvecklingen gått såhär:

Sunbird har länge fokuserat på bra hemsidor som är tydlig och säljer bra. Här är de frågor nu måste hinna svara på denna korta tid:

Vad handlar sidan om?

Den första frågan ni måste svara på är vad er hemsida handlar om. Även om det är uppenbart för er är det viktigt att det blir övertydligt.

Är jag intresserad?

När man förstått vad ni handlar om. Kvalificerar ni så att besökaren är till intresserad? Bra design, text och ett bra erbjudande kan göra stor skillnad.

Vad ska jag göra?

Detta handlar primärt om att man måste vägleda besökaren. Man kan inte förvänta sig att man hittar vad man söker i en menyrad, i en slider eller längre ner på hemsidan.

Vill jag engagera mig?

I slutändan måste ni få användaren att gå på avslut. Ni ska inte bara vara tillräckligt bra för att besökaren ska stanna. Utan det ska kännas riskfritt och som det rätta beslutet att kontakta er. Men när vi väl har användarens intresse har vi också mer tid på oss.

Källa: https://www.scribd.com/document/265348695/Microsoft-Attention-Spans-Research-Report

Digital analys: Du har 8 sekunder på dig att fånga besökarens intresse innan den lämnar

Koncentrationsförmågan har blivit sämre Koncentrationsförmågan har minskat kraftigt senaste året vilket är något den webbplats man gör måste möta. Enligt

Så dubblar du din hemsidas försäljning med konverteringsoptimering (CRO) 2019

Syftet med denna guide kommer vara att förmedla den kunskap, tekniker och verktyg ni behöver för att dubbla er hemsidas