Inga bindningstider. Vi tror på en bra relation och bättre resultat.
Sociala Medier Byrå med lång erfarenhet av Facebook, Instagram och LinkedIn. Vi optimerar löpande annonserna och skapar nya kreativa annonser för att öka er försäljning. Flyg med Sunbird!
organisk trafik
fler förfrågningar
fler förfrågningar
på 3 månader
fler konverteringar
fler förfrågningar
försäljning
på viktigaste sökorden
på 3 månader
Med datadriven sociala medier marknadsföring på kanaler som Facebook, Instagram och LinkedIn når vi rätt kunder och ökar er försäljning. Vi tar fram strategi, grafik, kampanjstruktur och den löpande optimeringen.
Strategi & kampanjstruktur
Paid social
Organic social
Grafik
Microcopy
Marketing automation
Analys & Spårning
Rapportering & uppföljning
Sunbird kan det där lilla extra och har stenkoll på vad de sysslar med. De tar god tid på sig innan projektstart och när vi väl börjar ligger fokus på att faktiskt uppnå resultat.
Inga bindningstider. Vi tror på en bra relation och bättre resultat.
Du kan följa vår aktivitetsplan i realtid – full transparens.
Du får både automatiska regelbundna och mer genomgående rapporter när det behövs.
Vill du veta mer om vår marknadsföring i sociala medier? Vi pratar gärna!
Organisk annonsering innebär att skapa och dela innehåll på sociala medier utan att betala för distributionen. Kostnden för den organiska delen blir således någons tid. Det handlar om att bygga ett genuint engagemang och förtroende över tid genom att publicera inlägg, svara på kommentarer och delta i samtal. Betald annonsering, å andra sidan, innebär att betala för att dina inlägg eller annonser ska visas för en specifik målgrupp. Det ger snabbare resultat och större räckvidd, men kräver en investering.
Valet av social plattform beror på din målgrupp och typ av verksamhet. Facebook och Instagram är bra för breda konsumentmarknader, medan LinkedIn passar B2B. Företagare är också privatpersoner så Facebook och Instagram fungerar ofta även där, bara man gör rätt.
Pinterest kan vara effektivt för visuella varumärken och e-handelsföretag, medan TikTok är idealiskt för att nå en yngre publik med kreativt och underhållande innehåll.
I alla sociala plattformar är det en auktion där konkurrens styr kostnaden. I slutändan är det ofta er budget som styr vad kostnaden blir. Därefter ökar eller sänker vi efter vilka resultat vi får. Går det bra kommer vi självklart vilja öka kostnaden, för att det ger mer än det kostar.