SEO i Hässleholm - Fullservice byrå med resultat i fokus

+247%

organisk trafik

+300%

fler förfrågningar

+340%

fler förfrågningar

+129%

på 3 månader

+192.3%

fler konverteringar

+375%

fler förfrågningar

+61.95%

försäljning

#1-2

på viktigaste sökorden

+166.3%

på 3 månader

Våra omdömen
Kontakta Nils för en kostnadsfri SEO analys om hur vi kan öka er trafik

Vår process

SEO arbetet görs bäst i sprintar där man kombinerar analys med genomförande. Inledningsvis är processen oftast tydlig.

Desto högre upp de viktiga sökorden hamnar ju mer anpassar och unik blir vårat arbete. Kontakta oss för effektiv SEO i Hässleholm.

Digital analysMålspårning
SökordsanalysContent map
Proof of conceptLandningssidor
Löpande optimering
Transparent rapportering

Våra tjänster

Sökordsanalys

Analys & spårning

Välskriven & SEO
optimerad copy

On-page SEO

Teknisk SEO


Off-page SEO

Transparent
rapportering

Löpande
optimering

Vad jag gillar mest med Sunbird är att vi har en nära relation vi kan lita på. Nils förstår vår verksamhet och det märks att han drivs av våra mål och vill att vi ska lyckas.

Therése
Therése Thard
MyGizmo

SEO är långsiktigt
- Men har hög potential

SEO och innehåll är långsiktigt
SEO och innehåll är långsiktigt
Snabba resultat
Medellång sikt
Långsiktig potential

Uppskattad ROI på SEO VS PPC

SEO VS PPC
SEO VS PPC
Detta är Sunbird
Nils Fridlund
Nils Fridlund Growth hacker

Passionerad SEO expert och growth hacker med över 10 års erfarenhet av SEO. Ansvarig för era resultat och försäljningen.

Emmie Lindh
Emmie Lindh SEO specialist

En riktig ”doer” som säkerställer att er hemsida presterar optimalt på Google. Organisk trafik är en viktig del i företags lönsamhet.

Anna Billing
Anna Billing Copywriter & Content Marketing

Med bakgrund inom webbkommunikation skriver Anna varumärkesbyggande och SEO optimerade texter som både användare och Google älskar.

Jesper Löfstrand
Jesper Löfstrand Head of marketing

Strateg som förstår vad som krävs för att dubbla er försäljning. Hanterar er övergripande strategi och paid annonsering.

Rebecka Westlund
Rebecka Westlund Queen of WordPress

Med en fot i det tekniska och en i projektledande säkerställer Rebecka att er hemsida presterar optimalt. Mejlar du Rebecka kan du ”consider it done”.

Få en offert

Tack!
Villkor för trygg SEO

Ingen bindningstid

Vi kommer inte binda upp er. Ni stannar så länge vi är rätt val för er.

Transparent

Känn er trygga med att vi gör vad vi kan – du kan enkelt följa vårat arbete.

Transparent rapport

Ni får en ofiltrerad månadsrapport med sökordsplaceringar.

On-page och off-page

On-page

On-page SEO är allt det arbete man gör på den egna hemsidan för att nå högre rankning på Google. För att belönas med en bra rankning behöver man uppfylla Googles krav, vilket kan göras genom en rad åtgärder. När man sökmotoroptimerar sin sajt är det viktigt att ha koll på besökarnas sökintentioner och se till att det innehållet man presenterar matchar det som personen sökte efter.

Några vanliga on-page aktiviteter som hjälper dig att ranka högre är är titeltaggar, metabeskrivningar, URL-optimering, internlänkar, HTML-kod, väloptimerade texter som innehåller rätt sökord och bildtaggar.

Off-page

Off-page är det arbete som görs utanför den egna sajten för att ranka högre på Google. De off-page aktiviteter som ofta lönar sig mest är när man får omnämningar och länkar från andra starka domäner.

När man ska optimera sin hemsida ska man alltid börja med on-page arbete. Off-page är en åtgärd man tar till när en sajt är optimerad men ändå inte rankar som önskat. Det kan vara vid de tillfällen som företaget inte får djuplänkar av naturliga skäl eller om man är verskam i en bransch med hög konkurrens.

Det är alltid bra att kolla vart konkurrenterna får sina länkar från. Ni kanske kan få synas där också!

Med utgångspunkt för vår SEO i Malmö och i Göteborg är Sunbird en rikstäckande byrå och vi tar emot kunder från hela Sverige. Behöver du hjälp med sökmotoroptimering i Hässleholm? Då är du varmt välkommen att kontakta oss.

Vanliga frågor

Vad är SEO?

SEO är det arbete man gör för att öka en webbplats organsiska synlighet på Google. Organiska sökresultat är de som syns på Google, men som inte är annonser. Till skillnad från annonser så kostar det ingenting när någon klickar på din organiska länk.

Vad är skillnaden mellan SEO och SEM?

SEO handlar om det arbete man gör för att förbättra den organiska synligheten på Google. SEM är ett bredare begrepp som inkluderar all marknadsföring på sökmotorer, alltså både sökmotoroptimering och annonsering.

När ser man resultaten från sökmotoroptimering?

Sökmotoroptimering är ett långsiktigt arbete som ger resultat på längre sikt, jämfört med annonser och sociala medier. Oftast kan man utläsa ett resultat efter 1-3 månader.

Varför ska jag anlita en byrå?

Med hjälp av en erfaren byrå kan ert företag öka försäljningen avsevärt på lång sikt. SEO är ett tidskrävande arbete och många parametrar måste stämma för att man ska kunna nå ett högt resultat på Google.

Behöver ni hjälp? Vi hjälper er gärna med vägledning och skapar innehåll som ger god effekt.