"Där perfektion möter effektivitet står Sunbird. Prisvärd och säker byrå vi kommer anlita igen. Extra nöjd med deras uppmärksamhet på detaljer, organisatoriska färdigheter och snabba svar." Kristoffer Öster, VD

Rörexpressen recension
Huvudfärg
#007dc0 #007dc0
Kompletterande
#231f20 #ffffff

Detta har vi gjort.

Rörexpressen säljer primärt inte inte via digital marknadsföring. Syftet med hemsidan var att spegla företaget hh skapa en modern och mobilanpassad hemsida. Detta är ett mycket prisvärt alternativ med modern men avskalad webbdesign.

Vi gjorde: Webbdesign, kod i WordPress samt kompletterande tryckmaterial och visitkort. Ni kan besöka Rörexpressen, här.

ETT PROJEKT AV
Nils Fridlund, VD på Sunbird

Nils Fridlund

Nils är specialiserad på webbdesign till växande företag och sökmarknadsföring (SEO & AdWords). Karriären började 2012 och har sedan dess drivit egna projekt, resultatbaserad SEO mot kunder, bloggat på MajesticSEO och agerat konsult gentemot andra webbyråer.

En inblick i projektet:

"Reason to believe"

Design 1

"Reason to believe"

Visar på förtroendegivande kunder. Om Stockholm stad litat på Rörexpressen känns det som ett säkert alternativ.

Visar tydligt tjänsterna

Design 2

Visar tydligt tjänsterna

Genom att visa alla tjänster tidigt övertygar besökaren om att Rörexpressen kan lösa deras problem och att de hamnat rätt.

Kontakt

Design 3

Kontakt

Lättöverskådlig kontaktinformation för att hitta rätt person. Visar samtidigt att det är ett seriöst och fungerande företag med bred kompetens.

Jobbansökan

Design 4

Jobbansökan

Enkelt och koncist formulär för att söka jobb. Placeras längst ner men alltid tillgängligt från menyraden.

Matchande visitkort

Visitkort rörexpressen

Matchande visitkort

Matchande visitkort som går i linje med deras grafiska profil och övrigt tryckmaterial från Sunbird.

.
.
< Gå tillbaka

Nedan ord är Christians egna och representerar den resa Wellflix och Sunbird tagit. Sunbird står för grafiska effekter.

Jag har länge haft en dröm om en affärsidé som nu skulle ta nästa steg.
Vi valde att påbörja det hela själva men insåg vi behövde extern kompetens.Vi anlitade en varumärkesbyggare, en logotypdesigner och Sunbird för vår webbutveckling. Så här gick det.

– Då hemsidan skulle ta längst tid började vi tillsamamns med Sunbird slipa på designen. Jag fick först se några tidiga idéer och gillade riktningen vi skulle ta. Jag godkände och Sunbird fortsatte jobba på samma spår. Några dagar senare ringde Nils (på Sunbird) upp och skickade över vad de gjort. När jag fick se designen blev jag helt tyst och fann mig själv att nästan fälla en tår. Min dröm som jag haft så länge var framför mig. Jag har aldrig förväntat mig att en extern byrå ska kunna ha den förståelsen och det engagemanget.

– Under tiden hemsidan kodades gick jag vidare och funderade på vårt namn. Även här tänkte jag att jag behövde extern input från folk i branschen. Jag gick till två olika byråer som enbart jobbade med branding. Namnen de kom upp med var inte bättre än de jag själv kommit på och tackade besviket nej och skjöt upp idén om det perfekta namnet till senare. Jag valde att behålla mitt gamla namn – Fungera & Prestera.

– När jag valt att behålla namnet gick jag till logotypdesigners för att sätta logotypen. Vid detta laget var både färger och namnet bestämt. Jag fick här totalt sett ett tiotal logotyper att kolla på. Logotyperna kändes som något jag sett förut och att de var gjorda utan minsta förståelse för just vårt företag. Jag hade både kontaktat brandingbyråer och logotypdesignerns som båda jobba med detta heltid och resultatet blev bristfälligt. Vid detta laget var jag rätt nedstämd och min dröm kändes inte riktigt lika nära.

– Jag ringde upp Nils för att be om råd. Vi pratade länge och kom efter flera samtal fram till att Sunbird skulle ta sig på att göra både företagsnamnet och logotypen.

– Min insikt om Sunbird är att de inte består av enskilda stötar som råkar hamna rätt. Utan de har byggt upp en processtruktur som på ett effektivt sätt löser mitt behov som kund och om jag var tvungen att säga ett ord om Sunbird skulle det vara smarta.

– Sunbird har inneburit en hel del för Wellflix och vi lämnar alla dagar i veckan vår rekommendation.

– Christian Sandström

Test Nedan ord är Christians egna och representerar den resa Wellflix och Sunbird tagit. Sunbird står för grafiska effekter.

Sunbird är riktigt skarpa och har skapat ett stabilt flöde med fler sälj för var månad. Ledningen hyllar Sunbird som byrå, vår organiska tillväxt och ständiga förbättringar av hemsidan.

– Då hemsidan skulle ta längst tid började vi tillsamamns med Sunbird slipa på designen. Jag fick först se några tidiga idéer och gillade riktningen vi skulle ta. Jag godkände och Sunbird fortsatte jobba på samma spår. Några dagar senare ringde Nils (på Sunbird) upp och skickade över vad de gjort. När jag fick se designen blev jag helt tyst och fann mig själv att nästan fälla en tår. Min dröm som jag haft så länge var framför mig. Jag har aldrig förväntat mig att en extern byrå ska kunna ha den förståelsen och det engagemanget.

– Under tiden hemsidan kodades gick jag vidare och funderade på vårt namn. Även här tänkte jag att jag behövde extern input från folk i branschen. Jag gick till två olika byråer som enbart jobbade med branding. Namnen de kom upp med var inte bättre än de jag själv kommit på och tackade besviket nej och skjöt upp idén om det perfekta namnet till senare. Jag valde att behålla mitt gamla namn – Fungera & Prestera.

– Christian Sandström