"En 462,07% trafikökning på ett år & 7,88% konvertering innebär fler affärer." ROGER BERGSTEDT , VD på Eurocredit AB

Eurocredit AB
Röd
#e22b28 #e22b28
Blå
#023975 #31a3dd
Grå/vit
#f7f7f7 #ffffff

Detta har vi gjort.

Eurocredit har för Sunbird varit ett mycket spännande projekt där vi fått ägarskap över vad vi levererar. Från första dagen fick vi tydliga förväntningar från Eurocredits VD, Roger. Vi har alltid jobbat mot konkreta resultat och justerat insatserna efter behov.

Vi har både uppgraderat deras gamla webbdesign som såg ut att komma från tidigt 2000 tal och samtidigt börjar konkurrera och ta en del konkurrensutsatta första positioner på Google. Detta har både resulterat i en ökad andel som väljer att kontakta Eurocredit och betydligt mer trafik.

ETT PROJEKT AV
Nils Fridlund, VD på Sunbird

Nils Fridlund

Nils är specialiserad på webbdesign till växande företag och sökmarknadsföring (SEO & AdWords). Karriären började 2012 och har sedan dess drivit egna projekt, resultatbaserad SEO mot kunder, bloggat på MajesticSEO och agerat konsult gentemot andra webbyråer.

Fyra snabba om samarbetet

Gemensamma mätvärden

Vi har haft organisk tillväxt som ett gemensamt mätvärde vi valt att utvärdera insatserna efter.

Dialog

Flexibelt samarbete

I takt med nya insikter ändrar vi också vår insatser för att nå bästa resultatet.

Månadsrapport

Månadsrapporter

I början av varje månad har Eurocredit fått en rapport om allt arbete som gjorts.

Snabb support

Support har alltid funnits ett samtal eller mejl ifrån.

Innan Sunbird

Eurocredit Innan de fick ny hemsida av Sunbird

Innan Sunbird

Såhär såg det ut innan Sunbird. Typiskt äldre WordPress tema.

Tillsammans med Sunbird - 7,88% konverteringsfrekvens

Eurocredit med Sunbird

Tillsammans med Sunbird - 7,88% konverteringsfrekvens

En mer modern och responsive hemsida där 7,88% av den organiska trafiken väljer att ta kontakt med Eurocredit.

462,07% trafikökning

462,07% trafikökning

Eurocredit har 462,07% mer trafik från relevanta sökord efter ett år. De betalade bara vid resultat.

Fler kunder

Fler kunder

Fler kunder

De bokar in allt fler kunder som de aldrig förut pratat med.

"Vi märker tydligt av effekterna av vår SEO", Roger

Unik kod & webbdesign

Unik kod & webbdesign

Vi har kodat hemsidan från grunden helt själva. Den dagen Eurocredit behöver en justering tar vi upp där vi slutade och lägger på det nya. Inga löpande kostnader.

Snabbladdad

Snabbladdad

Att en hemsida laddas snabbt är dels en indirekt ranking faktor, men det ökar också konverteringsfrekvensen. Pingdom: 92/100. GTmetrix: 95%. Google Page Speed: 82/100.

Enkel att redigera

Enkel att redigera

Eurocredit kan mycket smidigt redigera både bilder, texter och länkar direkt via sitt inlogg. Vi använder WordPress för alla projekt och då vi bygger hemsidan unikt för er blir den ännu lättare att redigera.

.
.
< Gå tillbaka

Nedan ord är Christians egna och representerar den resa Wellflix och Sunbird tagit. Sunbird står för grafiska effekter.

Jag har länge haft en dröm om en affärsidé som nu skulle ta nästa steg.
Vi valde att påbörja det hela själva men insåg vi behövde extern kompetens.Vi anlitade en varumärkesbyggare, en logotypdesigner och Sunbird för vår webbutveckling. Så här gick det.

– Då hemsidan skulle ta längst tid började vi tillsamamns med Sunbird slipa på designen. Jag fick först se några tidiga idéer och gillade riktningen vi skulle ta. Jag godkände och Sunbird fortsatte jobba på samma spår. Några dagar senare ringde Nils (på Sunbird) upp och skickade över vad de gjort. När jag fick se designen blev jag helt tyst och fann mig själv att nästan fälla en tår. Min dröm som jag haft så länge var framför mig. Jag har aldrig förväntat mig att en extern byrå ska kunna ha den förståelsen och det engagemanget.

– Under tiden hemsidan kodades gick jag vidare och funderade på vårt namn. Även här tänkte jag att jag behövde extern input från folk i branschen. Jag gick till två olika byråer som enbart jobbade med branding. Namnen de kom upp med var inte bättre än de jag själv kommit på och tackade besviket nej och skjöt upp idén om det perfekta namnet till senare. Jag valde att behålla mitt gamla namn – Fungera & Prestera.

– När jag valt att behålla namnet gick jag till logotypdesigners för att sätta logotypen. Vid detta laget var både färger och namnet bestämt. Jag fick här totalt sett ett tiotal logotyper att kolla på. Logotyperna kändes som något jag sett förut och att de var gjorda utan minsta förståelse för just vårt företag. Jag hade både kontaktat brandingbyråer och logotypdesignerns som båda jobba med detta heltid och resultatet blev bristfälligt. Vid detta laget var jag rätt nedstämd och min dröm kändes inte riktigt lika nära.

– Jag ringde upp Nils för att be om råd. Vi pratade länge och kom efter flera samtal fram till att Sunbird skulle ta sig på att göra både företagsnamnet och logotypen.

– Min insikt om Sunbird är att de inte består av enskilda stötar som råkar hamna rätt. Utan de har byggt upp en processtruktur som på ett effektivt sätt löser mitt behov som kund och om jag var tvungen att säga ett ord om Sunbird skulle det vara smarta.

– Sunbird har inneburit en hel del för Wellflix och vi lämnar alla dagar i veckan vår rekommendation.

– Christian Sandström

Test Nedan ord är Christians egna och representerar den resa Wellflix och Sunbird tagit. Sunbird står för grafiska effekter.

Sunbird är riktigt skarpa och har skapat ett stabilt flöde med fler sälj för var månad. Ledningen hyllar Sunbird som byrå, vår organiska tillväxt och ständiga förbättringar av hemsidan.

– Då hemsidan skulle ta längst tid började vi tillsamamns med Sunbird slipa på designen. Jag fick först se några tidiga idéer och gillade riktningen vi skulle ta. Jag godkände och Sunbird fortsatte jobba på samma spår. Några dagar senare ringde Nils (på Sunbird) upp och skickade över vad de gjort. När jag fick se designen blev jag helt tyst och fann mig själv att nästan fälla en tår. Min dröm som jag haft så länge var framför mig. Jag har aldrig förväntat mig att en extern byrå ska kunna ha den förståelsen och det engagemanget.

– Under tiden hemsidan kodades gick jag vidare och funderade på vårt namn. Även här tänkte jag att jag behövde extern input från folk i branschen. Jag gick till två olika byråer som enbart jobbade med branding. Namnen de kom upp med var inte bättre än de jag själv kommit på och tackade besviket nej och skjöt upp idén om det perfekta namnet till senare. Jag valde att behålla mitt gamla namn – Fungera & Prestera.

– Christian Sandström