"De flesta av våra sökord ligger idag på Googles förstasida - och Sunbird har gett oss en genomsnittlig trafikökning på 22,45% i snart ett år." Erik Schuss , Marknadschef på Allakando

Allakando recension
Huvudfärg
#96c933 #81ad2c
Kompletterande
#66cccc #66cccc
Utfyllnad
#0d1e27 #ffffff

Detta har vi gjort.

Allakando har tillsammans med Sunbird tagit fram och marknadsfört ett onlineverktyg för högskoleprovet som tusentals ungdomar använder – med en snitthöjning på 0,4.

Sunbirds del har varit kod och sökmotoroptimering. En strategisk partner som varit avgörande för att Allakando ska kunna fokusera på vad de gör bäst – förändra unga människors liv. Besök hemsidan live, här.

ETT PROJEKT AV
Nils Fridlund, VD på Sunbird

Nils Fridlund

Nils är specialiserad på webbdesign till växande företag och sökmarknadsföring (SEO & AdWords). Karriären började 2012 och har sedan dess drivit egna projekt, resultatbaserad SEO mot kunder, bloggat på MajesticSEO och agerat konsult gentemot andra webbyråer.

Fyra faktan om samarbetet

Långt samarbete

Sunbird och Allakando har jobbat tillsammans i fem år.

Lojalitet

Lojalitet

Ömsesidig lojalitet vilket är en grundsten i vår ständiga och gemensamma förbättring.

Tillväxt

Vi får utmanas

Allakando är ett av de vassare bolagen vi jobbat med och vi utmanas ständigt.

Relation

Transparens

Det finns 100% transparens och vi både ger och tar i samarbetet.

Går på avslut direkt

Demo design 1

Går på avslut direkt

När tröskeln är låg för att ta ett första steg är det oftast effektivt att gå på avslut direkt.

Visar värdet

Demo design 2

Visar värdet

Visar enkelt värdet av allt som finns med. Tydligt, lättöverskådligt och effektivt.

Bevis

Demo design 3

Bevis

Visar upp case (likt vi på Sunbird gör just nu) att det vi gör fungerar.

Avslut igen

Demo design 4

Avslut igen

Efter att ha läst vad onlineverktyget innehåller och cases är de flesta redo att prova gratis.

Hemsidan utformad för förändring

Hemsidan utformad för förändringar

Hemsidan utformad för förändring

Hemsidan är kodad av oss från grunden i WordPress och den är skapad för att vara beredd på förändringar. Varje ändring blir smärtfri och levereras kort efter beställning.

Säker webbplats

Säker WordPress hemsida från virus

Säker webbplats

Sunbird håller hemsidan säker från eventuella virus som för WordPress generellt sett inte är helt ovanligt.

.
.
< Gå tillbaka

Nedan ord är Christians egna och representerar den resa Wellflix och Sunbird tagit. Sunbird står för grafiska effekter.

Jag har länge haft en dröm om en affärsidé som nu skulle ta nästa steg.
Vi valde att påbörja det hela själva men insåg vi behövde extern kompetens.Vi anlitade en varumärkesbyggare, en logotypdesigner och Sunbird för vår webbutveckling. Så här gick det.

– Då hemsidan skulle ta längst tid började vi tillsamamns med Sunbird slipa på designen. Jag fick först se några tidiga idéer och gillade riktningen vi skulle ta. Jag godkände och Sunbird fortsatte jobba på samma spår. Några dagar senare ringde Nils (på Sunbird) upp och skickade över vad de gjort. När jag fick se designen blev jag helt tyst och fann mig själv att nästan fälla en tår. Min dröm som jag haft så länge var framför mig. Jag har aldrig förväntat mig att en extern byrå ska kunna ha den förståelsen och det engagemanget.

– Under tiden hemsidan kodades gick jag vidare och funderade på vårt namn. Även här tänkte jag att jag behövde extern input från folk i branschen. Jag gick till två olika byråer som enbart jobbade med branding. Namnen de kom upp med var inte bättre än de jag själv kommit på och tackade besviket nej och skjöt upp idén om det perfekta namnet till senare. Jag valde att behålla mitt gamla namn – Fungera & Prestera.

– När jag valt att behålla namnet gick jag till logotypdesigners för att sätta logotypen. Vid detta laget var både färger och namnet bestämt. Jag fick här totalt sett ett tiotal logotyper att kolla på. Logotyperna kändes som något jag sett förut och att de var gjorda utan minsta förståelse för just vårt företag. Jag hade både kontaktat brandingbyråer och logotypdesignerns som båda jobba med detta heltid och resultatet blev bristfälligt. Vid detta laget var jag rätt nedstämd och min dröm kändes inte riktigt lika nära.

– Jag ringde upp Nils för att be om råd. Vi pratade länge och kom efter flera samtal fram till att Sunbird skulle ta sig på att göra både företagsnamnet och logotypen.

– Min insikt om Sunbird är att de inte består av enskilda stötar som råkar hamna rätt. Utan de har byggt upp en processtruktur som på ett effektivt sätt löser mitt behov som kund och om jag var tvungen att säga ett ord om Sunbird skulle det vara smarta.

– Sunbird har inneburit en hel del för Wellflix och vi lämnar alla dagar i veckan vår rekommendation.

– Christian Sandström

Test Nedan ord är Christians egna och representerar den resa Wellflix och Sunbird tagit. Sunbird står för grafiska effekter.

Sunbird är riktigt skarpa och har skapat ett stabilt flöde med fler sälj för var månad. Ledningen hyllar Sunbird som byrå, vår organiska tillväxt och ständiga förbättringar av hemsidan.

– Då hemsidan skulle ta längst tid började vi tillsamamns med Sunbird slipa på designen. Jag fick först se några tidiga idéer och gillade riktningen vi skulle ta. Jag godkände och Sunbird fortsatte jobba på samma spår. Några dagar senare ringde Nils (på Sunbird) upp och skickade över vad de gjort. När jag fick se designen blev jag helt tyst och fann mig själv att nästan fälla en tår. Min dröm som jag haft så länge var framför mig. Jag har aldrig förväntat mig att en extern byrå ska kunna ha den förståelsen och det engagemanget.

– Under tiden hemsidan kodades gick jag vidare och funderade på vårt namn. Även här tänkte jag att jag behövde extern input från folk i branschen. Jag gick till två olika byråer som enbart jobbade med branding. Namnen de kom upp med var inte bättre än de jag själv kommit på och tackade besviket nej och skjöt upp idén om det perfekta namnet till senare. Jag valde att behålla mitt gamla namn – Fungera & Prestera.

– Christian Sandström