På Sunbird jobbar ni direkt med mig, Nils Fridlund. Jag är en resultatorienterad designer med 7 års erfarenhet av att öka företags försäljning online

  • Expert på WordPress, Google optimering och försäljning online
  • Ingenjör med passion för webb, resultat och relationer
  • Jobbat med framgångsrika företag sedan 2012
  • Anlitas av både företag och webbyråer från hela Sverige
Nils Fridlund

Expertinlägg på erkända kanaler

Se några av våra tidigare
uppdrag och omdömen

Har anlitat Sunbird under några års tid och aldrig blivit besviken. Deras samarbetsvilja och engagemang är relativt unik. De har visat genuint intresse för våra behov och levererat många gånger mer än förväntat. Att de dessutom även ställt upp med kort varsel och hjälp oss när akuta problem uppstått är ett stort plus. Sedan drygt ett halvår tillbaka har de metodiskt, tålmodigt och systematiskt hjälpt oss att återerövra våra förlorade toppositioner på Google vilket är väldigt värdefullt för oss och har varit helt fantastiskt att uppleva. Rekommenderas varmt.

+

We have hired Sunbird and have been more than pleased with the service and result. We’ve been having tight deadlines but Sunbird has delivered on schedule with great outcome!

+ +247% organisk försäljning
Christian Sandström

Nedan ord är Christians egna och representerar den resa Wellflix och Sunbird tagit.

Jag har länge haft en dröm om en affärsidé som nu skulle ta nästa steg. Vi anlitade en varumärkesbyggare, en logotypdesigner och Sunbird för vår webbutveckling. Så här gick det.

– Då hemsidan skulle ta längst tid började vi tillsammans med Sunbird slipa på designen. Jag fick först se några tidiga idéer och gillade riktningen vi skulle ta. Jag godkände och Sunbird fortsatte jobba på samma spår. Några dagar senare ringde Nils (på Sunbird) upp och skickade över vad de gjort. När jag fick se designen blev jag helt tyst och fann mig själv att nästan fälla en tår. Min dröm som jag haft så länge var framför mig. Jag har aldrig förväntat mig att en byrå ska kunna ha den förståelsen och det engagemanget.

– Under tiden hemsidan kodades gick jag vidare och funderade på vårt namn. Även här tänkte jag att jag behövde extern input från folk i branschen. Jag gick till två olika byråer som enbart jobbade med branding. Namnen de kom upp med var inte bättre än de jag själv kommit på och tackade besviket nej och sköt upp idén om det perfekta namnet till senare. Jag valde att behålla mitt gamla namn – Fungera & Prestera.

– När jag valt att behålla namnet gick jag till logotypdesigners för att sätta logotypen. Vid detta laget var både färger och namnet bestämt. Jag fick här totalt sett ett tiotal logotyper att kolla på. Logotyperna kändes som något jag sett förut och att de var gjorda utan minsta förståelse för just vårt företag. Jag hade både kontaktat brandingbyråer och logotypdesignerns som båda jobba med detta heltid och resultatet blev bristfälligt. Vid detta laget var jag rätt nedstämd och min dröm kändes inte riktigt lika nära.

– Jag ringde upp Nils för att be om råd. Vi pratade länge och kom fram till att Sunbird skulle ta på sig att göra både företagsnamnet och logotypen. Sunbirds visade återigen prov på sin förståelse och att ha lyssnat på mig. Vårt resultat:

 

Wellflix

 

 

 

– Min insikt om Sunbird är att de verkligen förstår mig som kund och brinner för var de gör. Sunbird har inneburit en hel del för Wellflix och vi lämnar alla dagar i veckan vår rekommendation.

– Christian Sandström

Vi har jobbat med Sunbird sedan 2013 och har bara det senaste året ökar vår organiska försäljning med +247%.

Det unika med Sunbird är att vi jobbar direkt med Sunbirds VD, Nils, och inte en projektledare. Nils har ett starkt driv och kommer med egna idéer som ökar vår försäljning. Han är enormt skarp och definitivt en av de bäst vi jobbat med. Nils förstår oss och blir som en förlängd arm inom webbutveckling och sökmotoroptimering.

Vi tror på Sunbirds affärsidé. De kombinerar snygg webbdesign som säljer tillsammans med ökad trafik. Vi har fastnat för Sunbird och rekommenderar dem till alla växande företag som vill driva resultat.

– Erik Schuss